TST Interactive

Saturday, October 14, 2006

Ben neden Michael Jackson hayranıyım ya? Onun da iki kaşı, iki gözü yok mu?

Her zamanki gibi yine aklıma takılmıştı. Bu kadar çok kaset, CD, plak alırken; anormal denecek derecede müzik arşivine sahipken neden bunların arasından en çok Michael Jackson’ı dinlemeyi ve izlemeyi seviyordum? Alphaville, Ace of Base, Evanescence, Guns’n Roses, NKOTB, DR. Alban, Modern Talking, Duran Duran, Pink, The Cranberries, Samantha Fox gibi birçok müzisyen ve grup hayatımdan geçti. Self Control, Get The Party Started, I Wanna Have Some Fun, Bring Me To Life, Going Under, Big in Japan, Sweet Child O’Mine gibi birçok güzel şarkı kanıma girdi… Belki “All That She Wants”ı zamanında binlerce kez dinlemişimdir. Neden “Brother Louie”, “Cheri Cheri Lady”, “You’re my heart, you’re my soul” gibi harika şarkılar yapan Modern Talking sadece nostalji olarak kalıyordu da, Michael Jackson’ın şarkılarını ilk günkü heyecanla dinliyordum? Michael Jackson’ın diğerlerinden ne farkı vardı? Herkes gibi onun da iki kaşı, iki gözü vardı. Peki sırrı neydi?
Küçüklüğümden beri kendime derlemeler yapardım. Bu derleme kasetlerin, CD’lerin, MP3 klasörlerinin yıllardır değişmeyen bir özelliği vardı. Karışık derlemelere başkalarına çekmediğim sürece hiç Michael Jackson koymazdım. Çünkü Michael Jackson’ın şarkılarının hepsini sevdiğim için onunkilere ayrı bir derleme yapardım. Örneğin şu an Saros’daki yazlığımda bulunan karışık kasetlerin bir bölümü “The Best Of Foreign Hits”, “The Best Of International Music” gibi isimlere sahipken, bir bölümü de “The Best Of Michael Jackson” ismine sahiptir.
Artık kaset devri çoktan kapandı. 2004’ten beri hiç karışık kaset falan yapmıyorum. CD’ler yapıyorum. Üstelik MP3 formatında olduğu için de istediğim kadar şarkıları incecik bir CD’ye yükleyebiliyorum. CD devrine geçtiğimde de bahsettiğim özellik değişmemişti. Başka şarkıcıların MP3’lerini bir arada toplarken asla Michael Jackson’ın MP3’lerini ötekilerle karıştırmıyordum. Biraz da arşivcilik hevesimden dolayı Michael’ınkileri ayrı olarak topluyordum.
Sonra bir fikir oluştu kafamda… Türlere göre, dönemlere göre audio CD’ler çekmeye başladım. Bu audio CD’lerin bir özelliği vardı. Diğer şarkıcılara haksızlık olmasın diye adı Madonna, Janet Jackson, Mariah Carey, Michael Jackson dahi olsa tüm şarkıcı ve gruplar sadece 1 şarkıyla bu derlemelere girebilecekti. 80 dakika limit olduğu için de bazılarını elemek zorunda kalıyordum zaten. Böylece özenle seçilmiş derlemeler ortaya çıkmaya başladı. İşte o derlemeler ve index’leri:

GRADUATION FROM UNIVERSITY PARTY:

1- MICHAEL JACKSON – Tony Moran’s HIStory Lesson
2- MADONNA – Frozen Extended Club Mix
3- KYLIE MINOGUE – Can’t Get You Out Of My Head
4- SAMIRA – When I Look Into Your Eyes
5- GALA – Come Into My Life
6- MADISON AVENUE – Don’t Call Me Baby
7- YONCA EVCİMİK – Günaha Davet
8- SNAP – I’ve Got The Power
9- C+C MUSIC FACTORY – Everybody Dance Now
10- REAL 2 REAL – I Like To Move It
11- PRODIGY – Breathe
12- TARKAN – Kır Zincirlerini
13- MODJO – Lady
14- 2 UNLIMITED – No Limit
15- BOMFUNK MC’S – Freestyler
16- DAFT PUNK – Around The World


DISCHARGE OF SOLDIER TST – BACK TO CIVILIAN LIFE PARTY

1- MICHAEL JACKSON – MJ Megaremix
2- MADONNA – Don’t Tell Me (Thunderpuss Club Mix)
3- ROYAL GIGOLOS – Self Control
4- MODERN TALKING – You’re My Heart, You’re My Soul (1998 Version)
5- DEEE-LITE – Groove is in the Heart
6- MOUSSET VS. HOT JUICY – Horny’98
7- RUN DMC VS. JASON NEVINS – It’s Like That
8- FATBOY SLIM – Ya Mama
9- AXEL F – The Crazy Frog Song
10- NO MERCY – Where Do You Go?
11- PAFFENDORF – Where Are You?
12- DR. ALBAN – No Coke
13- LEILA K – Open Sesame
14- GALA – Let a Boy Cry
15- MELANIE C – I Turn To You (Dance Mix)
16- ÖZLEM TEKİN – Yar Bana Varmadı
17- TINA COUSINS – Killin’ Time


THE BEST OF 80’s POP HITS

1- EUROPE – The Final Countdown
2- A-HA – Take On Me
3- DURAN DURAN – Wild Boys
4- MODERN TALKING – Brother Louie
5- ALPHAVILLE – Big in Japan
6- LAURA BRANNIGAN – Self Control
7- EURYTHMICS – Sweet Dreams
8- FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD – Relax
9- SOFT CELL – Tainted Love
10- BANANARAMA – Venus
11- BONNIE TYLER – Holding Out For a Hero
12- IRENE CARA – What a Feeling
13- THE POINTER SISTERS – It’s Raining Men
14- KIM WILDE – Keep Me Hanging On
15- SAMANTHA FOX – Hot For You
16- JANET JACKSON – Rythm Nation
17- MADONNA – Express Yourself
18- MICHAEL JACKSON – Billie Jean


THE BEST OF 80’s SLOW HITS

1- SAM BROWN – Stop
2- BERLIN – Take My Breath Away
3- BANGLES – Eternal Flame
4- WHAM (GEORGE MICHAEL) – Careless Whisper
5- STING – Englishman In New York
6- CHRIS DE BURGH – Lady In Red
7- BLACK – Wonderful Life
8- FOREIGNER – Want To Know What Love Is
9- PHIL COLLINS – Another Day In Paradise
10- TANITA TIKARAM – Twist in my Sobriety
11- TOTO – Africa
12- MR. MISTER – Broken Wings
13- DEF LEPPARD – Love Bites
14- MADONNA – The Look Of Love
15- ROXETTE – Listen To Your Heart
16- STEVIE WONDER – I Just Called To Say I Love You
17- MICHAEL JACKSON – Human Nature



THE BEST OF DISCO HITS

1- EARTH WIND & FIRE – September
2- KOOL AND THE GANG – Fresh
3- ROSE ROYCE - Car Wash
4- DIANA ROSS – The Boss
5- INDEEP – Last Night a DJ Saved My Life
6- IRENE CARA – Fame
7- KELLY PRICE – Ain’t Nobody
8- VILLAGE PEOPLE – Y.M.C.A.
9- BONEY M – Daddy Cool
10- QUEEN – Another One Bites The Dust
11- BEE GEES – Stayin’ Alive
12- GLORIA GAYNOR – I Will Survive
13- HANDE YENER – Kelepçe
14- CHER – Strong Enough
15- PET SHOP BOYS – New York City Boy
16- SPICE GIRLS – Who Do You Think You Are?
17- ABBA – Dancing Queen
18- MADONNA – Hung Up
19- THE JACKSON 5 (MICHAEL JACKSON) – Blame It On The Boogie


THE BEST OF LATIN HITS

1- TOTO COTUGNO – L’Italiano Vero
2- VAYA CON DIOS – Neh Nah Nah
3- KAOMA – Lambada
4- AZUCAR MORENO – Bandido
5- LOS LOBOS – La Bamba
6- GIPSY KINGS – Bamboleo
7- THE BELLE STARS – Iko Iko
8- GINA G. – Ti Amo
9- MADONNA – La Isla Bonita
10- GERI HALLIWELL – Mi Chico Latino
11- SHAKIRA – La Tortura
12- GLORIA ESTEFAN – Conga
13- JENNIFER LOPEZ – Let’s Get Loud
14- MARC ANTHONY – I Need To Know
15- CHAYANNE – Salome
16- ENRIQUE IGLESIAS – Bailamos
17- TIZIANO FERRO – Perdono
18- RICKY MARTIN – Maria
19- CHER – Dove’E L’Amore (Remix)
20- SHAFT – Mucho Mambo (Sway)
21- MORY KANTE – Yeke Yeke (Hard Floor Mix)
22- LOS DEL RIO – Macarena


THE BEST OF 90’s POP HITS

1- VANILLA ICE – Ice Ice Baby
2- MC HAMMER – U Can’t Touch This
3- ERASURE – I Love To Hate You
4- SALT’N PEPA – Let’s Talk About Sex
5- RIGHT SAID FRED – I’m Too Sexy
6- ACE OF BASE – All That She Wants
7- CO.RO – Because The Night
8- DNA feat SUZANNE VEGA – Tom’s Diner
9- EAST 17 – It’s Alright
10- TAKE THAT – Everything Changes
11- NEW KIDS ON THE BLOCK – Step By Step
12- TAJCI - Hajde da Ludujemo
13- SPICE GIRLS – Wannabe (Radio Edit)
14- MADONNA – Vogue
15- MARIAH CAREY – All I Want For Christmas is You
16- BRITNEY SPEARS – Baby One More Time
17- RICKY MARTIN – Shake Your Bon Bon
18- SHAKIRA – Ojos Asi
19- JENNIFER LOPEZ – Waiting For Tonight
20- MICHAEL JACKSON & JANET JACKSON – Scream


THE BEST OF 90's SLOW HITS

1- TAKE THAT - Babe
2- WET WET WET - Goodnight Girl
3- DURAN DURAN - Come Undone
4- R.E.M. - Losing My Religion
5- YOUSSOU N'DOUR & NENEH CHERRY - Seven Seconds
6- JEWEL - Foolish Games
7- MADONNA & MANDY PATINKIN - What Can You Lose?
8- KYLIE MINOGUE & NICK CAVE - Where The Wild Roses Grow
9- MARIAH CAREY & LUTHER VANDROSS - Endless Love
10- WHITNEY HOUSTON - I Will Always Love You
11- SHAKESPEAR'S SISTER - Stay With Me
12- ELTON JOHN - Candle In The Wind' 97
13- NO DOUBT - Don't Speak
14- BRYAN ADAMS - Everything I Do (I Do It For You)
15- JANET JACKSON - Tonight's The Night
16- EAST 17 - Thunder
17- MICHAEL JACKSON - You Are Not Alone (Radio Edit)


THE BEST OF R&B HITS

1- DESTINY’S CHILD - Independent Women (Part 1)
2- MARIAH CAREY & FATMAN SCOOP & JERMAINE DUPRI – It’s Like That
3- BLACK EYED PEAS – Shut Up
4- BRANDY – What About Us?
5- JANET JACKSON & Q-TIP & JONI MITCHELL – Got ‘Til It’s Gone
6- EVE feat GWEN STEFANI – Let Me Blow Your Mind
7- WHITNEY HOUSTON feat FAITH EVANS – Heartbreak Hotel
8- TLC – Waterfalls
9- AALIYAH – Try Again
10- MACY GRAY – I Try
11- KELIS – Caught Out There
12- THE FUGEES – Ready or Not
13- DANTE THOMAS – Miss California
14- SANTANA feat THE PROJECT G&B – Maria Maria
15- USHER feat LIL JOHN and LUDACRIS - Yeah
16- SISQO – The Thong Song
17- CRAIG DAVID – 7 Days
18- THICKE – When I Get You Alone
19- MICHAEL JACKSON – You Rock My World (Radio Edit)


THE BEST OF ROCK HITS

1- DEF LEPPARD – Pour Some Sugar On Me
2- JETHRO TULL – Man of Principle
3- SURVIVOR – Eye of the Tiger
4- LENNY KRAVITZ – Are You Gonna Go My Way?
5- NIRVANA – Smells Like Teen Spirit
6- AEROSMITH – Pink
7- QUEEN – We Are The Champions
8- UGLY KID JOE – Cats In The Cradle
9- OASIS – Wonderwall
10- METALLICA – Nothing Else Matters
11- MICHAEL JACKSON – Give In To Me (Demo)
12- GUNS’N ROSES – Welcome To The Jungle
13- VELVET REVOLVER – Fallin’ To Pieces
14- THE CRANBERRIES – Zombie
15- EVANESCENCE – Going Under
16- DANIELLA’S DAZE – 100% Jesus
17- RED HOT CHILI PEPPERS – Around The World
18- BON JOVI – It’s My Life




Michael Jackson dışında da müziğe ilgi duyup takip edenler, şarkıları bilenler anlamışlardır. Bu derlemeler çok güzel oldu. Çok beğendim. Elbette ki objektif davranmaya çalıştım. Zaten gördüğünüz gibi de bunu başardığımı sanıyorum. Bu şarkılar gerçekten de kendi alanlarında lider şarkılar… Bir de 80 dakika sınırını aştığı için elediklerimi de görseniz… Ne kadar zorlu ve titizlikle yapılmış CD’ler olduğunu anlardınız. Tabii ki benim torpillilerim var. Örneğin Yonca Evcimik, Tarkan, Hande Yener, Özlem Tekin gibi Türk’leri ben soktum bu CD’lere torpil yaparak… Ya da şarkılarda da subjektif davrandığım oldu tabii. Örneğin 80’ler derlemesinde Samantha Fox’tan “Touch Me”yi koymak daha doğru olmasına rağmen “Hot For You”yu koydum. Ya da 90’lar derlemesinde Mariah Carey cephesinde “Honey”, “Emotions”, “Sweetheart”, “Fantasy” gibi hitlerden koyacağıma, 90’larda çok dinlediğim için “All I Want For Christmas Is You”yu koydum. Bunların dışında çektiğim CD’ler çok objektif oldu. Hatta Michael Jackson’da bile objektif davranabildim. Takdir edersiniz ki, 80’ler derlemesine “Billie Jean”, 90’lar derlemesine “Scream” (kanıt MTV’deki “Smells Like 90s” programında Scream’den sample olması), disko derlemesinde “Blame It On The Boogie” (kanıt VH1’ın disko sıralamasında ABBA’yı bile sollayıp tüm zamanların en büyük disko hit’i seçilmesi), 80’ler slow derlemesinde de “Human Nature” olmalıydı. Ve öyle de oldu. Sadece iki tane techno derlemesini hariç tutuyorum, çünkü onlar tamamen subjektif çekildi. Zaten bir tanesi üniversite mezuniyeti partisi, diğeri de teskere partisi… Ama Tony Moran’lı olan Elegant spor salonunda sürekli çalınıyor, söylemesi ayıp… Millet o şarkılarla fitness yapıyor.
Her neyse, daha kafamda başka projeler de var. Mesela en iyi rock hit’leri (Beat It, Dirty Diana ya da Give in To Me olacak Michael’ı temsilen), en iyi R&B hit’leri (büyük ihtimalle “You Rock My World” olacak), 90’lar slow (“You Are Not Alone” olacak), Mega Groups (The Jacksons’tan “Can You Feel It?”i ya da The Jackson 5’tan “Dancing Machine”i düşünüyorum şimdilik), Divas (doğal olarak tıpkı Latin derlemesinde olduğu gibi hiçbir Michael Jackson şarkısı olmayacak, çünkü MJ kadın değil) ve Male Mega-Stars (ismi değişebilir, Michael’dan “They Don’t Care About Us” olacak)… Ayrıca oryantal bir CD de yapabilirim. Bunda tabii ki kro şeyler olmayacak. Shakira-Ojos Asi, Özlem Tekin-Beni Yakan Aşkın, Sting-Desert Rose gibi şeyler olacak. Bu CD’yi yapacak kadar içime sinerse tabii ki yine Michael Jackson olacak. Doğal olarak DJ Oxygene’in “TDCAU – Oriental Remix”i ile… Bu derlemeleri yapınca yine listeleri sizinle paylaşırım.
İşte bu CD’leri büyük bir zevkle yapıp dinlerken dikkatimi çeken bir şey oldu. Normalde derlemelerde en çok rağbet gören şarkı veya şarkıcı A1’e alınır. Power Hits, Number One Hits, Metro FM Hits gibi derlemelerde bunu mutlaka görürsünüz. Fakat ben bunu o iki techno derlemesi haricinde yapamadım. O iki CD’de remix vardı çünkü. Fakat orijinal Michael Jackson şarkılarında bu A1 olayını uygulayamadım. Hatta bırakın A1’i o iki techno CD’si haricinde Michael Jackson’ı hep en sona attım. Sanki kafamı kurcalayan “Neden ben Michael Jackson’ı daha çok dinlemeyi seviyorum bu kadar CD ve kasetin içinde? Bu kadar güzel şarkıcı, grup, albüm varken?” sorusu yokmuş gibi “Neden Michael Jackson’ı derlemelerde hep en sona atıyorum? Neden en iyisini en sona saklıyorum?” sorusu çelişki yaşamama neden oldu. Çünkü sıralamaları asla rast gele yapmadım. Şarkıların birbirine benzerliği, şarkıların geçişlerinin nasıl olacağına, şarkıcıların birbirleri ile olan ilişkileri (örneğin Jennifer Lopez ve Marc Anthony’nin evli olması gibi) ve benzerliklerine çok dikkat ettim. Örneğin “Big in Japan”i dinlerken “Keşke arkasından ‘Self Control’ çıksaydı” demiyorsunuz, çünkü çıkıyordu. Ya da “Ti Amo”yu dinlerken aklınıza Madonna’nın “La Isla Bonita”sı geldiğinde CD aklınızı okumuş gibi o şarkıyı çalıyordu. Salt’n Pepa ve Right Said Fred birbirlerine seks’ten bahsediyorlardı, v.s., v.s. Fakat neden her defasında Michael Jackson sona kalıyordu?
Bu CD’ler çoğaldıkça bu sorunun cevabını bulmam güç olmadı. Örneğin 80’ler derlemelerini dinlerken 80’lere gidiyordum, kafamdan Justin Timberlake, Britney Spears gibi yeni dönem şarkıcılarını atıyordum. Sanki hiç 90’lar ve 2000’ler yaşanmamış gibi oluyordu. 90’ları dinlerken de aynı şeyleri yaşıyordum. 9-18 yaşlarım arasında yaşadığım olaylar aklıma geliyordu. Sanki hiç üniversiteye gitmemiş, askerliğimi yapmamış gibi oluyordum. Kısacası çocukluğuma dönüyordum. Disko derlemesini dinlerken kendimi Amerika’da 70’li yılların ağırlıkla çalındığı bir diskoda dans ediyormuş hissini alıyordum. Ve her CD’de beklenen an geliyordu ve sonunda Michael Jackson çalmaya başlıyordu… Eğer bu şarkılar sizde varsa Winamp’ınızda ya da Media Player’ınızda benim listem gibi sıraya koyun. Hiç atlamadan, kendinizi vererek dinleyin. Michael Jackson çıkınca ne dediğimi anlayacaksınız. O tempoyla, o sesle, o ritm duygusuyla, o tarzla Michael Jackson diğerlerinin arasından bir uzaylı gibi sıyrılıyordu. Onu o dönem veya tarzların derlemesine koymam hataymış. Gençken doğru bir şey yapmışım Michael’ı karışık derlemelere koymayıp ayrı bir seri yapmakla… Ya da müzik şirketlerine çok kızıyoruz “Neden Michael Jackson derlemede yok?” diye ama onlar da çok haklı. Çünkü tüm şarkıcı ve gruplar o dönemin, o tarzın müziğini icra etmişken, Michael Jackson kendi tarzını yapmış gerçekten… Bir “Michael Jackson” tarzı olduğundan söz etmek mümkün. Ve bu tarz hiçbir döneme, hiçbir yıla ait değil… Hiç eskimiyor, eskimeyecek de… Tıpkı klasik müziğin hala dipdiri olması gibi Michael’ın da müziği yepyeni duruyor. Michael kesinlikle 80’lerin müziğini yapmadı, 90’lara damgasını tam olarak vurmadı. O geleceğin müziğini yaptı ve geleceğe de damgasını vuracak.
Bu tür derlemeleri Türkçe olarak da yapıyorum tabii ki ve neden Barış Manço ve Şebnem Ferah hayranı olduğumu da bu sayede anlamış oldum. Onlar da diğer Türkçe müzik yapan kişiler arasından sıyrılıyordu. Sezen Aksu da öyle…
“Acaba Michael Jackson hayranıyım diye mi bana böyle geliyor?” diye de düşündüm. Fakat sonra aklıma 2004 yılında Blue Jean’de yayınlanan “Jackson’ın farkı nasıl anlaşılır?” testi geldi. Testte “Kendinize en sevdiğiniz şarkılardan oluşan karışık bir albüm hazırlayın. Arasına da ortalama bir Michael Jackson şarkısı koyun. Gerek yorum, gerekse sound açısından tüm şarkılar arasında farkını göreceksiniz.” diyordu. Yani yalnız değildim. Müzik kriterleri de benimleydi.
Kısacası Michael Jackson geleceğin müziğini yapıyor. Müzik şirketlerine kızmayın derlemelere Michael Jackson’ı koymuyorlar diye… Çünkü Michael diğerlerinin aralarında çok göze batıyor. O her dönemin müziğini yapıyor. Ayrıca bu tür derleme albümler yapmak çok eğlenceli. Benim gibi Michael Jackson’ın şansını sınırlı tutarak karışık albümler yapın kendinize… Elinizden bırakamayacaksınız. Benim listelerimi de albüm yapmanızı tavsiye ederim. Dinledikçe beni hatırlarsınız. Çok da iddialıyım bu konuda… Son sözüm: Michael Jackson, Mozart gibi asla ölmeyecek!

NOT: Bu yazı ilk olarak 11.10.2006 tarihinde MjTurkFan.Com sitesi için hazırlanmış olup, 14.10.2006 tarihine kadar birkaç eklemeyle TST Interactive Blog’u için hazır hale getirilmiştir. Bu yazıyı ilk yazdığımda 90s Slow, R&B ve Rock derlemelerini henüz hazırlamamıştım ve bu yazı MjTurkFan üyeleri ve yönetimi tarafından o kadar beğenilmiştir ki, “Edebi” bölümüne taşınmıştır.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home